....olivat Porvoossa !

Olin ilmonnut kahdelle radalle. Tarkoituksena oli siis päästä kisatilanteeseen kokeilemaan kontakteja, kuinka ne toimivat kun koira on kierroksilla ?

Eka rata oli agirata,rataprofiili aika mukavan sujuva . Mut jännitystä oli ilmassa, kai ne kontaktit sitten JÄNNITTIVÄT....  Ja voi hitsi.... startista W karkasi (eipä oo sitä tehnyt aiemmin). A:n tuli hitaasti alas . Kun W poistui A:lta olin liian pitkällä enkä katsonut lukitsiko se putken oikean pään vaan koirapa lähti mun liikkeen mukaan väärään päähän putken ( siitä siis harmittava hylky, niin helpossa kohtaa ... mrrr...). Puomin kontakti oli ihan jees . Koiran vauhti ei ollut sitä mitä treeneissä on viime aikona ollut, mutta liekö se mun jännitys  tuohon herkkis koiraan vaikuttanut.  Kontaktit W teki siis just niin kuin treeneissä  eli ei tullut mitään loikkaamisia eikä luvatta kontaktilta lähtöjä. Siis täytyy olla tyytyväinen. Vaikka  hylky ihan helpossa kohtaa harmittaa, muuten rata kun olis ollut nollarata, myös aikakin olis riittänyt vaikka A:lla menikin aikaa. Noh... tää on tätä jossittelua....

Agiradan jälkeen kasailin päätäni = kuuntelin musiikkia enkä jutellut  ... 

Hyppärikin oli profiililtaan tosi sujuvaa rataa. Tällä kertaa W pysyi lähdössä .  Radan 6 putken jälkeen tuli jostain syystä "musta hetki" ja unohdin minne ollaan menossa. Mut sit sain kiinni kuitenkin radasta, tosin parin esteen ajan jouduin menemään ihan muilla ohjauksilla,kun olin tutustumisesssa suunnitellut. Nollalla kuitenkin liideltiin maaliin...

Radat

Edellisistä kisoista oli kuukausi ja se on kyllä mulle liian paljon . Oma liikkuminen tuntui tosi jähmeältä & epämääräiseltä  ja jännittäminen taas lisääntynyt...koomaista menoa siis. Kisatauot ei tee mulle hyvää

Nämä olivat siis meidän tän vuoden viimeiset kisat. Seuraavan kerran varmaan starttaamme tammikuun lopussa taasen Porvoossa.

Sillä aikaa treenataan kontakteja ( erityisesti A:lle  vauhtia alastuloon ) sekä muutamia tekniikoita. Sekä otetaan ohjelmistoon kisamaiset ratatreenit  helpohkoilla radolla ( haetaan vauhtia, onnistumisia sekä treenataan eri ohjausvaihtoehtoja samalla radalla , ehkäpä joskus kellotetaan ).

Ja onhan meillä tammikuussa  myös Elinan koulutuskin... sitä odotan innolla